Mandel og Nøttekake!

Jeg skulle ha tantene mine på lunsj og da må jeg jo ha noe godt til dessert. Så jeg lagde denne kaken med en blanding av malte mandler og hasselnøtter og den ble utrolig saftig og god. Siden jeg ønsket å lage små dessert stykker brukte jeg en 22 cm form.
4 egg
100 gr sukker
100 gr malte mandler
100 gr malte hasselnøtter
50 gr mandelflak
1/2 ts bakepulver
Visp egg og sukker til du har fått en lys og fin eggedosis. Bland samme de malte mandlene/nøttene med bakepulver.
Vend det så forsiktig inn i eggedosisen.
Ha røren i en smurt form og dryss over mandelflakene.
Stekes midt i ovene på 180 gr i ca 15-20 min – la den avkjøle før du har på fyllet.
Kaken er veldig fin på toppen så du kan dele den i to og ha i fyllet.
Sjokoladefyll:
120 gr smør
1 pk melis
2,5 ts vaniljesukker
3 ss kakao
Ha smøret i en gryte evt Micro ovn og smelt det bare litt. Slik at det mykner og blir lett å piske. Pisk smøret til det blir nesten hvitt, lysere i fargen. Ha i melisen, kakao og vaniljesukker og rør det sammen til det blir helt hvitt og luftig.
LYKKE TIL!




